O nas
Atutami szkół działających w placówce są:
bardzo dobrze wyposażone pracownie przedmiotowe, nauczany język obcy - niemiecki, biblioteka z czytelnią oraz blok sportowy, w którego skład wchodzą dobrze wyposażona siłownia, sala gimnastyczna, boiska do piłki nożnej i piłki plażowej, siatkowej oraz bieżnia.
Kadra pedagogiczna szkoły składa się z dyrektora szkół, kierownika warsztatów i 11 nauczycieli posiadających odpowiednie wykształcenie i doświadczenie zawodowe. Nauczyciele stosują
dynamiczne programy nauczania dostosowane do zmieniających się potrzeb wychowanków wykorzystując miedzy innymi oprogramowania komputerowe.
Zajęcia szkolne odbywają się w godzinach 8:00 - 14:30 we wszystkie dni tygodnia z wyjątkiem niedzieli i świąt. Wychowankowie uczą się wg ustalonego grafiku - planu lekcji
z podziałem na zmiany - szkoła/warsztaty.
Większość naszych uczniów
ma poważne problemy i opóźnienia w nauce. Mogą to być 2,3 lata, a niekiedy nawet do 7 lat, dlatego też do decyzji kadry pedagogicznej należy różnicowanie metod nauczania pod kątem możliwości poszczególnych wychowanków. Taka sytuacja nakłada na pedagogów obowiązek przygotowania zajęć tak, by realizować bieżący materiał oraz uwzględniać braki i zaniedbania w nauce. Dla wychowanków opóźnionych w nauce lub takich, którzy nie realizowali obowiązku szkolnego, organizowane są
dodatkowe zajęcia wyrównawcze przygotowujące ich do następnego etapu szkolnego.
ZAKŁAD PROWADZI DZIAŁALNOŚĆ:
- diagnostyczną, polegającą na prowadzeniu rozmów, badań i obserwacji będących podstawą opracowania Indywidualnego Planu Resocjalizacji wychowanka oraz jego weryfikacji i korekty
- terapeutyczną, w formie odpowiednich zajęć wyrównujących stany emocjonalne wychowanków i występujące u nich zaburzenia rozwojowe, modyfikujących ich postawy społeczne i ich mechanizmy regulacyjne, przewartościowujących uznawane przez nich normy i wartości
- wspierającą i korygującą oddziaływania resocjalizacyjne wychowawców i nauczycieli
- doradczą względem wychowanków i ich rodzin bądź opiekunów w zakresie specjalistycznej pomocy pedagogiczno-psychologicznej
- przygotowującą wychowanka i jego środowisko do samodzielnego funkcjonowania w społeczeństwie po opuszczeniu placówki
- szkoleniową i samokształceniową pracowników pedagogicznych w zakresie wynikającym z bieżących potrzeb Zakładu